Шоколадова целувка


Много нежна и много шоколадова!
Кара те да затвориш очи, като при първа ученическа целувка, да загубиш ума и дума, да се отдадеш и игнорираш околния свят.

Това е един от любимите ми десерти, който открих в сайта на Веселият готвач (там съм сложила и снимка на вариант с бял крем). Приготвяла съм го много пъти и тъй като е без брашно съм си го сложила в категория "подходящ при диети" :))) Знам, че ще реагирате отрицателно - толкова много шоколад??? Каква ти диета? Но ако успеете да контролирате количеството (при употреба веднъж месечно) няма да ви навреди, само ще оправи настроението ви. Гарантирано!
Представям ви моят анти-стрес десерт :)


Ето и продуктите (с малки промени от мен):

За блатовете:
5 яйца
200г натурален шоколад
70г меласа (или кафява захар)
1 равна ч.л. разтворимо кафе
щипка сол

За крема:
300 г шоколад
200 мл сметана
30 мл мляко





Начин на приготвяне на крема:
Изливаме сметаната в подходящ метален съд, слагаме шоколада, начупен на парченца и млякото. Загряваме и бъркаме до пълното разтопяване на шоколада.
Оставяме да изстине и прибираме в хладилник.


Начин на приготвяне на блатовете:

  • Включваме фурната на 180 градуса, да нагрява, докато приготвим тестото.
  • Разделяме белтъците от жълтъците. 
  • Разбиваме първо белтъците на плътен сняг със солта и меласата (използвам миксер, но този път ми отне повече време, отколкото при разбиване със захар).
  • Разбиваме жълтъците до побеляване (не мия бъркалките от белтъчното разбиване)
  • Разтопяваме шоколада на водна баня.
  • Заливаме кафето с 2 с.л. топла вода и разбъркваме.
  • Към жълтъците изливаме разтопения, но леко охладен шоколад на струйка и разбиваме с миксера. 
  • Сипваме и кафето към жълтъците и пак разбиваме.
  • С лъжица добавяме белтъците на етапи и разбъркваме нежно до пълното им поемане.



Формата за печене ми е с диаметър 25 см. (по-удобно се работи, ако е с падащи стени)
Изрязвам два кръга от хартия за печене, слагам ги на дъното на формата, леко ги подмазвам с олио и ръся малко брашно.
Изливам половината от шоколадовата смес и слагам в загрятата фурна.
Пека до суха клечка, като първата проверка е на 10-тата минута (друг начин на проверка е с лек натиск (с върха на пръстите) в средата на блата - усеща се отпор и пръстите не пропадат).
Времето за печене е от 10 до 15 минути.

Готовият блат е много крехък и чуплив. С нож отлепваме, ако се е залепил за стените на формата и директно обръщаме върху поднос или голяма чиния (повече не може да го местите - чупи се). Внимателно отстраняваме хартията. Изпичаме и втория блат (оставяме го да изстине във формата, до сглобяване на тортата).

Силно изстудения крем изваждаме от хладилника и разбиваме за кратко с миксер, да стане по-въздушен и пухкав.
Втори вариант за крем: 300г натурален шоколад, 120 - 150 мл прясно мляко (за количеството не съм съвсем сигурна - добавям на око, но горе-долу толкова мляко ми отива). Разтопяваме шоколада с млякото и охлаждаме (ако е прекалено гъст загряваме повторно на водна баня и добавяме малко прясно мляко, ако е рядък - коригираме с още шоколад). Нанасяме на тортата.

Върху първия блат намазваме половината от крема (в случая този, с участието на сметана):



Отгоре слагаме втория блат, отстраняваме хартията за печене и мажем с крем.




Наръсих с кокосови стърготини и не съм работила повече по външния вид :)
Прибрах в хладилника, до момента на сервиране.




Ето го и под формата на мъфини - едните с втория вариант на крем, който споменах по-горе, а другите без крем (само за мен :))



Изпращам ви по една въздушна шоколадова целувка:


08.03.2015

  • Добавих 2 с.л. брашно към тестото.
  • Изпекоха на един път цялото тесто, оставих да изстине и разрязах на два блата.
  • Блатът си запазва нежната структура, но е по-устойчив и по-лесен за работа.
  • Топчетата за украса са с карамелен вкус. Описани са в тази публикация: Букет от мъфини



28 коментара:

  1. Снежи, чудесно шоколадово изкушение!
    Прегръдка и "сладка" седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  2. Много нежна и вкусна шоколадова целувка си ни поднесла. Разкош!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Обичам кафявия цвят........И целувки обичам/и да ме целуват,и да целувам:)))/.........Обичам този сладкиш!Прекрасна нова снежна и красива седмица,Елти:))))))))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленче, усмихна ме твоят коментар :))) Благодаря ти! Прекрасна, усмихната и ползотворна седмица и на теб!

      Изтриване
  4. Много шоколадово е тук и много красиво както винаги! :)
    Приятна и шоколадова седмица, Снежи! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Шоколадова седмица ще имам пак някога през февруари :)) Прегръдки, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  5. Това мога да го опитвам и опитвам, независимо от никакви диети. ВИнаги си заслужава удоволствието човек да прекъсне диета с парче разкош като този.
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз си вярвам, че е част от диетата ми :)) Не се чувствам гузна, че нарушавам. Но се ограничавам до "опитването" на едно парченце. Благодаря ти, Мъхче! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Три дни се опитвам да пазя някаква диета, не ме изкушавай с такива вкуснотии! :)
    Снеже, изглежда много изкусително!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. tillia, и аз, и аз така :))) Храня се виртуално, а реално гладувам :) Едно парченце само си вземи :)) Прегръдки и от мен, мила, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  7. Виж ги тези двамата как се цункат само, страхотни са, Елти!!! И шоколадовата целувка е страхотна!

    ОтговорИзтриване
  8. Снежко, ама си направила чудесен сладкиш и мъфини!!! Със сигурност ще се харесат вкъщи!

    С пожелание за усмихнат вторник :)

    ОтговорИзтриване
  9. Подведе ме заглавието и без малко да не цъкна тук,че не обичам целувки под никаква форма,Снежи,но тази рецепта е друга работа-правих такова руло и знам,че е фантастично,можеш да го изядеш и сам от първата до последната хапка!Дарин наскоро представи при Пепи в тортен вариант.
    Направила си една изключително апетитна торта,толкова сочна и размазващо богата на шоколад,прелест,прелест,блазе ти!На мъфинки е също брилянтна идея,браво!
    Прекрасен вторник!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, много си права за егоистичния подход :)) - и аз мога да си го изям сама целия сладкиш. Варианта на Дарин нямам търпение да го опитам, записала съм си го и чака.
      Благодаря ти и хубав ден!

      Изтриване
  10. На имейла получих шоколадова целувка и се чудех кой ли е този ,който ми я изпраща :) ! След кратко разследване те открих :), не знам как не съм видяла поста ти по-рано ,Елти ! А този разкош шоколадов е точно за Роби -той си пада по такива както им казва ''мръсно шоколадово сметанови '' :) !
    Хубав следобед и една прегръдка в отговор на сладката шоколадова целувка :) !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поизцапах те, а? Така е с шоколадовите целувки :))) И аз си падам по "мръсните" сладкиши, та за това сега съм на диета :))) Прегръдки и от мен, Ив! Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  11. Много нежно, много фино, шоколадово и неустоимо изкушаващо -
    комплименти за твоите шоколадови целувки, Снежи!
    Благодаря за споделената прекрасна рецепта и удоволствието,
    сърдечни поздрави и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианче, за милия коментар! Сърдечни поздрави и от мен, с пожелание за спокойна вечер и хубав утрешен ден!

      Изтриване
  12. Haresva mi tova “mrsno sokoladovo smetanovi“,a sladkisa ste go probvam oste v sabota!Nadjavam se samo da ne upleskam nesto kato s orehovkite!hihihi Ostavi si skypa vkljucen! Celuvame vi!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се справиш, особено ако включиш Сашето като помощник :))) Ще чакам отзиви. Целувки и от мен!

      Изтриване
  13. Страхотно шоколадово чудо! Приканва те да посегнеш за парченце и то незабавно :)). Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дианче, лошото е, че се посяга и за второ парченце :) Любим ми е! И точно за това го правя рядко, че ми натяква за проблеми с волята :)) Поздрави и приятна вечер!

      Изтриване
  14. Barzam da se pohvalja!Sled mnogo kolebanija da ima li nedelen desert ili ne resih,ce ste ima sokoladovi celuvki!S mojto iskustvo i s nesigurnosta mi v kuhnjata trjabva da kaza,ce prosto nadminah sebe si :)!Mnogo sam dovolna ot rezultata!Nikoj ne ustoja na “celuvkite“!Deserta e prosto strahoten!Blagodarja!

    ОтговорИзтриване

loading...