Воловани с аерирано крем сирене "Жоси"

Волованите са от онези бързи предястия (закуски), тип хапки, които може да се направят с различни плънки и съответно да се получат различни вкусове - сладки, солени, пикантни. Имам питанка, дали всички форми се наричат воловани или само кръглите носят това име? Може и да греша, като всички бутер кошнички, без оглед на формата, но по тази технология, наричам така.
Та тези мои воловани, или както им е там другото име, сега са със солена плънка. Основно смес от сирене и майонеза. Но за първи път изключвам чесъна и слагам лимонова трева. Нова стъпка, която ми хареса.

Воловани с аерирано крем сирене "Жоси"

Продукти:

  • Прясно многолистно тесто (купувам от Lidl) - не погледнах грамажа
  • 150 г аерирано крем сирене на ЖоСи
  • 150 г майонеза
  • лимонова трева
  • червен пипер
  • за декорация - домати, маслини, пресни стръкове лук, магданоз



Приготвяне:

  • Нарежете бутер тестото на квадрати.
  • На част от квадратчетата изрежете дупки, пак под формата на крадрат, но по-малък. Работете с остър нож.
  • На друга част от квадратчетата направете само разрези под прав ъгъл, на срещуположните страни (виж снимката по-долу).




  • Първият вариант за оформяне на бутер волованка е като вземете един плътен квадрат, намокрите връхчетата с вода, върху него сложите един квадрат, с изрязана дупка.
  • Вторият вариант е с квадратчетата с разреза. Взимате едното ъгълче и прегъвате към срещуположното връхче. Другото ъгълче - също отива към срещуположното и получавате преплетен борд на бъдещата кошничка. Намажете пак с малко вода, за по-хубаво слепване на връхчетата.



Подредете бутер формичките в тава, застлана с хартия за печене, на разстояние една от друга.
Загрейте фурната (около 200 (С) градуса).
Поставете формичките в предварително нагрята фурна и печете до готовност.

За плънката разбийте крем сиренето с майонезата. Сложете на вкус лимонова трева и малко червен пипер. Може да отделите малко от сместа, да сложите подправките и да опитате как е според вашия вкус. Ако не ви допадне комбинацията, то към по-голямото количество си сложете такива, каквито харесвате. Аз точно така направих теста, хареса ми и овкусих цялото количество с щедра доза лимонова трева.

Изстиналите кошнички напълнете с крема малко преди сервиране. Ако го направите по-рано, бутер тестото ще поеме от влагата и ще загуби част от хрупкавия си чар.


Украсете кошничките с маслини, резенчета чери или обикновени малки домати, клонки магданоз, стръкчета пресен кромид лук.
Кремът има идеална консистенция за работа с шприц. Няма да казвам защо не се възползвах :)

От остатъците бутер тесто изпекох формички, които също боднах тук-там по волованите за декорация.




15 коментара:

  1. И аз не съм сигурна как се наричат, но съм сигурна, че са вкусни и с удоволствие си открадвам едничко... поне. :) Голяма вкусотия, Снежи, която вярвам, че свършва адски бързо. :)
    Поздрави сърдечни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си за свършването, няма равенство между време за приготвяне и време на наличност :)) Поздрави и хубав ден, Гери!

      Изтриване
  2. Снежи, чудесни са, толкова цветни и подмамящи. И аз си грабвам няколко докато има. Усмихнат ден,мила!

    ОтговорИзтриване
  3. Снежи, готова си за парти май :) Пък и аз ще се включа и ще опитам от тези свежи хапки :)
    Поздрави и хубав ден с проблясващо като на снимките слънце! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Албенче! Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  4. Снежи, чудесни са!
    Волованите обикновено са кръгли и кухи :)
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Подозирах аз, че формата и името имат връзка :) Благодаря, Дани!
      Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  5. Хрупкава основа, вкусна плънка и страхотно поднесени!
    Прегръдка, Снеже и приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче! Прегръдки и от мен, с пожелание за усмихнат ден!

      Изтриване
  6. Много оригинална идея, Снежи! Симпатични и много апетитни изглеждат! И на мен комбинацията от крема сирене и лимон ми допада много, а това крем сирене не съм го опитвала до сега и ми е интересно какъв вкус ще има. :)
    Поздрави и слънчеви почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Светле! Препоръчвам крем сиренето, много е нежно на вкус. Дано и на теб ти хареса, на мен ми стана любимо.
      Хубав и усмихнат ден!

      Изтриване
  7. Да ти кажа Снежи, с тези професионални наименования на ястията направо се обърквам кое какво е, но из си мисля, че всичките кошнички са воловани:)))) Каквото и да са, тези тук са много вкусни, идейни за парти, купон, гости, празници, делници и приятели като мен:))). Прегръдки изкусителке!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така мислех за кошничките, но имах съмнения и Дани подсказа, че формата и името имат връзка. Както и да е, важно е, че са хубави и идеални за споделяне с приятели, като теб :) Благодаря ти! Прегръдки и от мен, с пожелание за хубав ден!

      Изтриване
  8. Тhis looks so yummy and pictures are so nice. Enjoy it.

    ОтговорИзтриване

loading...