Чушки пълнени с киноа и сирене

Чушки и сирене - класика.
С малко вмешателство кривваме и разнообразяваме класиката.
Обогатих с киноа, пържена шунка и пържен кромид лук. Идеята за "уплътняване" с киноа дойде след като видях, че сиренето няма да ми е достатъчно за всичките чушки, които бях подготвила.



И така, ето продуктите (за 4-5 порции):
8-10 печени и обелени чушки
1 к.ч. киноа
300 - 400г бяло саламурено сирене (аз ползвах краве)
2 яйца
100 - 150 г шунка (бекон)
1 средна глава кромид лук
2 скилидки чесън
2-3 щипки черен пипер
галета
олио

Приготвяне:
Изплакваме киноата с хладка вода (2-3 пъти). Слагаме 1 л вода да кипне.Добавяме киноата и сваряваме до готовност (става бързо, около 10-15 мин). Изцеждаме.

Шунката нарязваме на тънки лентички. Почистваме лука и също го нарязваме. Загряваме малко олио в тиган и слагаме първо лука. Щом омекне и промени леко цвета си добавяме и шунката. Пържим до апетитен, кехлибарен загар на лука. Оставяме да изстине.

С вилица намачкваме сиренето, добавяме чесъна, нарязан на ситно и яйцата. Хубаво разбъркваме. Добавяме изстиналите киноа, шунка и лук. Подправяме с малко черен пипер. Разбъркваме и с тази смес пълним чушките.

Подмазваме тавичка с олио и ръсим малко галета на дъното. Подреждаме чушките. Изливаме тънка струйка олио върху тях и отново ръсим галета.


Печем във фурна и сервираме топли. Вървят с прясна доматена или зелена салата, както и с доматен сос с чесън.


Плънката е приятна, макар и по-плътна от стандартната със сирене и яйца. Може да променяте пропорционалното съотношение на отделните продукти и така ще "извикате" нов вкус. Може да добавите нещо от себе си в плънката или да спестите даден продукт.  


Това ястие е от новия ми хранителен режим, към който ще се придържам известно време, до "изтриване" на следите от лакомията ми преди и по време на отминалите вече празници. Рецептата е богата на белтъчини и бедна на  въглехидрати. За намаляване на мазнините използвах шунка (не бекон), нискомаслено сирене (може и извара, но аз не я обичам) и оскъдно количество мазнина за запържване и печене.

14 коментара:

  1. Добре правиш, Снежи, че смекчаваш режима на хранене! И аз имам належаща нужда от това, явно заедно ще "диетуваме" :) Лошото при мене е, че резултатите идват бавно и то, незадоволителни.
    Чушчиците са ми любимо ястие, обичам ги всякак. Твоите са превъзходни и плънката е интересна! Отивам да извадя един плик от фризера :)
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Понеже съм от групата на лакомите, при мен също не се получава лесно и бързо :), но ще се борим, Ирма. И то заедно, както виждам :) Дано ти допаднат на вкус чушките и ще се радвам да споделиш. Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  2. Ух, че хубаво изглеждат, Снеже, много ми допада идеята ти!!!
    Сърдечни поздрави :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти допада идеята, ДИве! Не е кой знае какво, но си беше вкусничко :)Поздрави и прегръдки от мен!

      Изтриване
  3. След всички празници наистина трябва да се хапват по-леки и диетични храни! Много добро попадение си представила, Снежи! Аз все си казвам, че започвам с по-леки храни, но уви! При все по-хубави ястия и десерти, които гледам в блоговете, ми е много трудно да го направя. Отлагам за напролет.. :D :)
    Хубав ден и усмивки! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз, Светле, от блоговете заоблих ъглите :))) Сега за наказание ще ги разглеждам гладна. И трябва да устоя на всички показвани вкусотии, че до лятото да съм във форма (що годе). Поздрави и хубав ден!

      Изтриване
  4. Снежи, харесвам киноа и идеята ти много ми допада!
    Скоро опитах една смес "кинори", в която има и
    червена киноа, нахут и сусам и се влюбих в нея!
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм опитвала това "кинори", Дани. Току що проверих в нета и се информирах набързо. Следва по-задълбоченото ровене и подозирам влюбване :)) Радвам се, че ти допада простичката ми идея :)
      Топла прегръдка и от мен, с пожелание за приятна вечер!

      Изтриване
  5. Много добра идея, аз съм все още от скоро общуващите с киноа, но ми допада, а това предложение непременно ще пробвам! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С киноата и аз скоро се запознах и я побутвам по-често в кухнята. Домашните не роптаят и ми е по-лесно :) Ще се радвам, ако ви хареса моята скромна рецепта :)Поздрави и приятна вечер, Иглика!

      Изтриване
  6. Не съм готвила киноа,Снежи,но се опитвам да предположа вкуса,а на вид много дразнят окото и казват Ела си дръпни едничка :) ,много са апетитни чушките ти!Успех в диетуването и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Роси! Ще ми е трудно с ограниченията сред толкова апетитни блогове, но поне ще опитам. Колкото толкова :) Хубава вечер на теб и слънчево утре!

      Изтриване
  7. Ще я опитам и аз един ден тази киноа ,рецептата ми звучи много вкусно , а чушките изглеждат чудно !
    И аз ти желая успех в това трудно начинание - диетуването :) ! Всеки ден се боря с гузната си съвест след хапване :) !
    Прегръдка ,Елти ! Хубав следобед !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Трябва да опиташ, Ив, за да разбереш дали ще е по вкуса ти киноата. На нас ни харесва. А за гузната съвест какво да ти кажа - лягам и ставам с нея. От гардероба все по-малко неща ми стават и реших да се взема в ръце, колкото и изкушения да ме атакуват (включително и от твоя блог :)) Прегръдки и от мен, с пожелание за уютна вечер!

      Изтриване

loading...