Купол торта


Едно дадено обещание, един час свободно време (с предварително снабдени продукти) и нещата се заоблиха в купол торта. Нямах настроение да украсявам, но и без това изложбеният център не работеше в неделя ;)



loading...


Рецептата е толкова бърза, че ако сте в състояние "хем ме мързи, хем ме сърби..." върши чудесна работа :)

Продукти:
  • 1 бр. голямо или две малки рула (готови)
  • 400 г заквасена сметана
  • 400 г течен шоколад
  • 3 - 4 бр. бисквити
  • 1 - 2 бр. банани
  • 10 г желатин
Приготвяне:


  • Нарязваме рулото на парчета с дебелина около 1 см.
  • В обла купа поставяме фолио и нареждаме кръгчетата руло по стените и дъното.









  • Поставяме кутията (буркана) с течен шоколад в съд с гореща вода, за да се отпусне малко.
  • Смесваме заквасената сметана и шоколада. Бъркаме до хомогенност.  
  • Желатинът поставяме в огнеупорна купичка и заливаме с 50 мл студена вода. Оставяме го да набъбне.
  • Загряваме купичката с желатина на водна баня (или на ниска степен в микровълновата) до разтопяване (приблизителна температура на течността с желатин около 50 градуса (С))
  • Изсипваме желатина в шоколадовата смес и хубаво разбъркваме.
  • Внимателно наливаме от шоколадовата смес, върху подредените парчета рула в купата. Слагаме кръгчета банан.  
  • Най-отгоре подреждаме бисквитите (топнах ги в рядък захарен сироп), които ще стоят за основа при обръщането на тортата.
  • Поставяме тортата в хладилник и изчакваме да стегне.
  • След това обръщаме, отстраняваме фолиото и украсяваме.

Източник: Готвач.бг
    Да ви е сладко с Elti!


    Парченце от Купол-тортата

    И пак парче



    28 коментара:

    1. Наистина бърза и много вкусна! Винаги спасява, ако нямаш време и много продукти:)

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Така е, Траянче :) Аз от доста време я гледам, доста популярна беше, но чак сега и дойде времето при мен. Хубав и усмихнат ден!

        Изтриване
    2. Да знаеш само от колко време се каня да направя подобна торта от рула и само с каненето си оставам. Определено вкусна се е получила твоята, а колкото до вида й - ами много си е съблазнителен даже! Де да имаше тук сега едно парченце! ;)
      Много усмихната сряда ти желая, Снежи! Поздрави!

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Почти колкото и моето време на канене :)) И аз отдавна я гледам, но сега по поръчка я направих. Благодаря, Ирме и широко усмихнат четвъртък за теб!

        Изтриване
    3. И аз като Ирма с едното канене си останах.Наистина лесна и вкусна торта си сътворила....
      Хубава вечер!

      ОтговорИзтриване
    4. Супер е ,Снежи ! Състоянието ''хем ме мързи , хем ме сърби ...'' ми е толкова познато , че ще си спомня за рецептата ти когато ме нападне:) !
      Прегръдка ! Хубава вечер !

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Благодаря, Ванче! Баш за такива моменти е :) Прегръдка, с пожелание за прекрасен ден!

        Изтриване
    5. Понеже често ме сърби и мързи, ще направя туй чудо, Снежи!
      Много благодаря!

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Ха-ха не съм сама значи в това състояние :)) Ще се радвам, ако ти хареса, Мъхче! Прегръдки, с пожелание за прекрасен ден!

        Изтриване
    6. Познатата от толкова години торта с рула на Лео... Колкото пъти съм я правила, толкова пъти всички са я харесвали. Прекрасна е, и аз съм й фен.
      Снежи, чудесна ти се е получила! И мисля, че грешиш са украсата - на мен ми харесва много.
      Сърдечни поздрави! :)

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Благодаря, Гери! От много време я съзерцавам по разни кулинарни сайтове и въпреки, че много вкусно ми звучеше на текст, все отлагах и отлагах. Не знаех кой е първоизточникът, но наистина е вкусна и бърза. Поздрави и прегръдки от мен! Хубав четвъртък!

        Изтриване
    7. Уф, че вкусноооо. Искам я половината ( срам ме е да кажа цялата ) :)

      ОтговорИзтриване
    8. Снежи, тая торта беше хит у нас, когато Ники беше малък, много се радваше на тортата-топка :) Дори една такава украсих отгоре с бяла и шоколадова сметана, рисувахме я с брат ми по футболната му топка. И до*де схванем, че сред всичките петоъгълници на оригиналната топка, има тук там и шестоъгълник... голям зор. Но беше страшно щастлив човека.
      Сега ме подсещаш, че не съм я правила.... май откак Ники се вдигна от нас, трябва да му я припомня :)
      А твоята изложбена зала дори да не работи :) на кой му трябва изложение, важно е,че е вкусна!

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Леле, толкова ли съм закъсняла с тази рецепта, Пепи :))) Помня, че масово я виждах в нета, но ей сега и дойде времето при мен. Поздрави и прегръдки! Хубава неделя!

        Изтриване
    9. Една от любимите ми торти! Страхотно изпълнение, Снежи, а снимките ти са уникално вкусни, за разреза да не говорим! Чудесна си, мила! Прегръдки!

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Благодаря, Катюшка! Знам вече защо ти е любима :)
        Прегръдки и от мен, с пожелание за приятна неделя!

        Изтриване
    10. Снежи, тортата е разкошна. Скоро не съм майсторила тортички, но сезонът наближава. Ще имам предвид твоята рецепта.
      Много ми харесаха хартиените розички - виждат се на някои от снимките. Какво е това?
      С поздрав!

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Благодаря, за коментара от кулата :) Хартиените розички са подложка за чашки и други такива, от стари списания, . Дъщеря ми си играе на рециклиране от време на време и ме изненадва с нещо ново, направено от старо. В тази публикация се виждат по-добре http://elti-spodeleno.blogspot.com/2013/07/opitaite-tozi-shokoladov-sladkish.html
        Поздрави и хубав ден!

        Изтриване
    11. Снежи, аз също често " си играя на рециклиране" е майсторя подобни предмети. В "сръчни магии" дъщеричката ти може да разгледа моите предложения. Надявам се да открие нещо по свои вкус.

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Сигурна съм, че ще открие :) Аз вече ги разгледах и открих какво ще поръчам да ми измайстори.

        Изтриване
    12. Брилянтно изпьлнение за това чудно и познато сьстояние на духа! :)

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Като надникна в блога ти, Бети, си мисля, че за теб е чуждо това състояние, мързелуването :) Благодаря ти и всичко най-най.

        Изтриване
    13. Снеже, не си закъсняла с тази рецепта, просто сега си ѝ е дошло времето! И аз я харесвам, но не съм я правила. Ти ме провокираш!
      Поздрави!

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. И аз така, Инче, харесвах я всеки път щом я зърнех в нета (а те не бяха малко), но все нещо я изместваше, та чак до сега :)Поздрави и от мен!

        Изтриване
    14. Снежка , тортата ти е чудесна !
      Сега и е дошло времето да я правиш ... какво пък ... тъкмо на време ... аз пък не зная кога ще и дойде времето и при мен :)

      ОтговорИзтриване
      Отговори
      1. Така е, Дани, само човек да има търпение и ще му дойде времето :) Така е и с рецептите.

        Изтриване

    loading...