Азиатска седмица в Lidl и сладко - кисело пиле

Много харесвам тематичните седмици в Lidl, но към азиатската имам особен афинитет. Тя ми е най-непозната и екзотична. Нови вкусове, нови подправки, нови ухания в кухнята.
За първи път купих подправката лимонова трева. (Дани, Пепи, благодарна съм ви за съветите!). Много ми хареса ароматът - нещо смесено между джинджифил и лимон, много свежо. И я пуснах да си другарува с едно пиле, в сладко-кисел сос.

Това са основните продукти (за 3 порции):

Азиатска седмица в Lidl - продукти за сладко кисело пиле

  • 600 г пилешко месо
  • 250 - 300 г гъби печурки
  • 460 г готов сладко-кисел сос със зеленчуци
  • 1/2 глава кромид лук
  • 1 скилидка чесън
  • 2 ч.л. от подправката лимонова трева
  • сол
  • олио
  • 125 гр. азиатски спагети (по желание)
Приготвяне:
  • Нарежете пилешкото месо на хапки. Наръсете със сол и лимонова трева.
  • Загрейте в дълбок тиган малко олио. Сложете пилешкото и пържете на силен огън, като разбърквате често, до побеляване на месото. Извадете месото от тигана.
  • В същия тиган (ако се налага добавете малко олио) сложете нарязания кромид лук, след минутка добавете нарязаните гъби и наситнената скилидка чесън. 


  • След като гъбите променят цвета си, добавете пилешкото месо и готовия сладко-кисел сос. Разбъркайте, изключете котлона и оставете да поври още 2 - 3 минутки.
Има-няма половин час и ястието е готово. 


Азиатските спагети направих хем като допълнение, хем да ги опитаме и тях. Взех леко лютички, харесаха ми. Тях сварих по указанието на опаковката и подсилих порциите.


За десерт предлагам тиква и кокос (по рецептата за крем-сладкиша, но без яйца и следващо печене, т.е. в постен вариант. Ще коригирам в рецептата това, че кокосовото мляко може да се замени с прясно мляко. Не съм сигурна, че наистина може. Кокосовото мляко му придава една нежна структура, предполагам от маслеността.)


Да ви е сладко и ви пожелавам хубави почивни дни!


24 коментара:

  1. Еййй,Снежи,ама много вкусно е при теб,пак и отново!
    Обожавам сладко-кисел сос и ястието веднага ми легна на сърце!
    А най-много знаеш къде се застоях да напълня очи :) .
    Лимоновата трева съм виждала много пъти,но все не се решавах да тествам.Щом препоръчваш,ще опитам и аз,благодаря ти!
    С пожелание за успешен петък с повече усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам, знам, Роси :) Отзад напред си изчела поста :)) Много свежа подправка е лимоновата трева. И аз купувам за първи път, но ми допадна от раз.
      Благодаря ти, мила! Хубава и усмихната нова седмица и на теб!

      Изтриване
  2. Снежи, да ти призная не съм правила нищо азиатско досега. Някакси ми се струва много различна тази кухня, но твоята рецепта е много интригуваща. Ще потърся лимонова трева.Поздрави

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Като затвориха китайския ресторант, който харесвах, се пробвах в китайската кухня :) Е, далеч съм от автентичната, но все пак разнообразяваме с нещо различно. Дано ти хареса, Ани, ще се радвам. Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасен ден!

      Изтриване
  3. Азиатската кухня и за мен е много привлекателна, Снежи! И след твоята публикация днес ще гледам да мина през Лидл да си напълня пазарската торбичка (ако все още нещо е останало :))
    А за лимоновата трева само съм чела, на нея държа най-много да е в наличност :)
    Хубави почивни дни, Снежи! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. В нашия магазин все още има от тревата. Ако във вашия е свършила, казвай бързо да изпращам, докато не са я скрили и тук.
      Поздрави и хубав ден, Албенче!

      Изтриване
  4. Много апетитно пиленце, Снежи!
    С удоволствие ще пробавм и аз :) днес забърсах това онова от Лидъла от тематиката, но виж - точно лимоновата трева съм пропуснала. Ще мина пак утре :)
    Прегръдки, мила Снежи и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз забърсах какво можах, Пепи и все нови неща гледах да опитам :)) Добре, че с Дани ме светнахте за тревата, много ми хареса. Надявам се да си имам до следващата азиатска седмица.
      Прегръдки и от мен, с пожелание за хубава нова седмица!

      Изтриване
  5. Снеже, заинтригува ме с тази лимонова трева!
    Предложението ти е неустоимо! Сладко-киселия вкус ми допада.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Инче! Дано ти допадне и на теб тази лимонова трева.
      Поздрави и прегръдки! Хубав ден!

      Изтриване
  6. Снежи, радвам се че ти се е харесала :)
    Аз съм купувала в бурканче кремообразна!
    Комбинацията със сладко-киселия сос е чудесна!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде сега, запали ме и бурканче да търся :)) И как ползваш пастата, Дани - за мариноване или разтваряш в нещо за сос?
      Хубава нова седмица на теб!

      Изтриване
  7. Обичам ги такива сладко - кисели и аз .....хубава рецепта! За съжаление не знам за лимоновата трева, но ще се огледам наоколо! А от тематичните седмици на Лидъл най-обичам гръцката, че тогава има и локум и халва :)!
    Прегръдка! Хубави почивни сни,Снежи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивче и аз за първи път взимам от тази трева. Може 100 пъти да се е мяркала пред очите ми и да не съм й обръщала внимание.
      Е това не бих предположила, че очакваш - локум и халва :))) Прегръдки и от мен! Хубава вечер!

      Изтриване
  8. Снежи, "за" съм и за пилето, и за десерта! И двете са ми много, че и много повече, по вкуса. :)
    Усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Снежи, няма да откажа и на двете вкусотии, страхотни са. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Благодаря, Танче! Поздрави и от мен, с пожелание за прекрасна вечер!

      Изтриване
  10. Много хубава рецепта, Снежи! Точно по мой вкус, но те всичките ти рецепти са по мой вкус!:) Страхотна идейка, страхотно изпълнение и супер десерт! Прекрасна неделя, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И тук, по тематичните работи, хванах зараза от теб :)) Но не ти се сърдя, благодарна съм ти :) Прегръдки, мила! Хубава вечер!

      Изтриване
  11. Снежи, а пък ние обичаме твоите тематични менюта;) сега вече знам, че програмата на Лидл я следиш и мога да прогнозирам каква кухня да очаквам-;))) Много хубава рецепта! И аз си падам по азиатската! Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. На Лидъла много му харесвам тази политика и така хапваме нещо различно :) Ще гледам да няма изненади в прогнозите :) Поздрави и хубава вечер, Мъх!

      Изтриване
  12. Много харесвам тематични менюта - чудесни предложения, Снежи,
    а ти благодаря и за идеята да си купя лимонова трева - страхотна е.
    Сърдечни поздрави, успешна и усмихната нова седмица!

    ОтговорИзтриване

loading...