Ципура на фурна със сос ладолемоно и време за море



Нашето си море.
Хубаво е, ако успееш да игнорираш някои неща направени (или не направени) от хората. Но то, самото море, си е хубаво. Обичам да ми говори на неговия език, когато не е крайно сърдито, да заплита морски бриз в косите ми, да държи влажно ръката ми. И онези слънчеви зайчета, хиляди, подскачащи над водата, да бръчкат челото ми, да ме гъделичка на босо пясъкът. Обичам го все още. Чакам го, прегръщам го... И така всяка година.

Тази го видяхме край Царево. Наехме си къща на брега и "плажувах" от терасата.
Юни и септември е моето време за море - юни в очакване на туристи, септември вече уморено от тях, но и в двата варианта ми харесва самотата му.

Плаж Нестинарка

Къща Анели, плаж Нестинарка

Времето беше като мартенско, с капризи. Но нямах време да му се разсърдя, за това му се радвах, каквото и да бе.

Плаж Нестинарка

Когато валеше си намирах занимание в кухнята.


Когато грейваше слънчице се качвах на високата тераса или (любимо ми бе) се шляех из околността.







И търсех риба да си купя. Парадоксално, но не беше лека задачка. Чак в Ахтопол намерих. И вечерта замириса на истинско море. Не като оня фалшив мирис, когато съседите пържат риба за вечеря.

Залез на Нестинарка

По повод рибката, вместо рецепта за пържен сафрид, какъвто всъщност хапнахме там на брега, ще си запиша такава за печена ципура. Правих я преди морската ни почивка. Беше един вид кулинарна настройка за море.

Ципура на фурна със сос Ладолемоно
По рецепта от: My Cooking Book Blog

Продукти:
  • 2 риби Ципура (общо около 1 - 1,1 кг)
  • 4 - 6 с.л. зехтин
  • сол
За соса:
  • 1 - 2 лимона
  • зехтин, равен на количеството сок, изцеден от лимоните
  • 1/4 ч.л. сол (или на вкус)
Приготвяне:
  • Почистваме рибите и хубаво ги измиваме (особено коремната кухина)
  • Поръсваме ги със сол.
  • В тавичка наливаме малко вода (около 1/4 ч.ч.)
  • Поставяме рибите и ги поливаме със зехтин (по 2 - 3 с.л. на риба).
  • Поставяме ги в предварително нагрята на 230 (С) градуса фурна и печем до готовност.
  • За соса - разбиваме с пасатор съставките, за да се получи емулсия (може да ползвате кухненски робот, с приставка нож, блендер или телена бъркалка, но с последната трябва да бъркате енергично).


Много ми хареса крехкото и сочно месо на рибата в комбинация с този сос.
И това, че веднага след нея ме чакаше и викаше едно море, нашето си море, с любимите ми човечета, любимите приятели и следващата порция красиви и весели спомени.


И още в края на почивката започнахме да търсим нови дестинации :)

Царево

9 коментара:

  1. ех, морето!! Нашето си е най-хубаво разбира се! А вашата юнска почивка край него е била вълнуваща и пълна с приятни изненади. Рибката е чудесна Снежи!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Вили, беше хубава почивка. А и аз харесвам ранните, юнски - свършва почивката, но лятото тепърва предстои и надеждата, че имам шанс за още една ме държи във форма ;) Поздрави и хубав ден на теб!

      Изтриване
  2. Снежи, така хубаво си го казала всичко, че мога само да се съглася с теб. И аз го обичам нашето море, природата и красотата му са толкова пленяващи, но има много неща, които трябва да игнорира човек, за съжаление. Какви заливи имаме, какви скалисти красоти, какъв цвят на водата и плажове си имаме, а бе всичко. Прекрасна ваканция сте имали, пожелавам ви цяло лято изпълнено с приключения от тези, красивите, интересните и вкусните и забавните.. и да ги споделиш с нас:) а рибката е чудна, особено ако я хапва човек в такава атмосфера. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря за пожеланията, Катенце! Много ми се иска цялото лято да е такова и на теб го пожелавам. И аз много си обичам моренцето, толкова съм щастлива пътувайки на там, а и все имам късмет при избор на местенца, та разочарованията са по-малко от приятните мигове и настроения.
      Поздрави и прегръдки, с пожелание за хубава седмица!

      Изтриване
  3. Хубаво е морето и почивката през юни :)
    И си била много близо до Бургас....
    Прегръдки, Снежи :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, минавайки през Бургас си мислех за теб, Дани :) Беше планувано да се разходим из града на връщане и да ти се обадя, но много закъсняхме. А така ми се искаше да видя града и да те изненадам, още съжалявам за пропуска.
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  4. Да знаеш още си мечтая за Гърмен Хилс, за втори път ме спечелваш много за дестинация, обещала съм на себе си че ще отида.
    Прекрасна рецепта отново! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пожелавам ти, Поли и Гърмен Хилс, и всяко друго местенце, което си си набелязала. Този път пак имах късмет в избора, къща само за нас, на брега, тихо, спокойно, красиво... А когато дойде ред на Гърмен Хилс непременно посетете и тракийското светилище Градище ( http://svetilishte.com/)
      Прегръдки и от мен, с пожелание за прекрасна нова седмица!

      Изтриване
  5. Снежи, и аз съм луда по морето, по нашето си, не че не ми харесва да излизам и навън, но нашето си има особено очарование...Макар че аз не обичам да ходя през юни, през септември по може, но най-обичам в кипежа - август - да усещам с всяка фибра дори шумотевицата, детската глъчка, пълните улици(сякаш в София не съм така по цял ден:)), но така ми харесва - луда работа.

    ОтговорИзтриване

loading...