Лимонова торта


Отдавна си бях обещала да направя истинска лимонова торта, съчетала в себе си кадифената мекота на едни любими блатове и сладко-киселия, мек и нежен вкус на лимонов крем. Определено не е хапка за всяка уста. Един приятел, след като я опита, се изказа така:  "торта значи нещо сладко, а това е кисело". Според моя вкус обаче това е една от най-нежните и свежи торти.


loading...



Продукти и приготвяне на блатовете:



Продукти и приготвяне на лимоновия крем:

Продукти и приготвяне на млечния крем:

Сглобяване на тортата (използвах технологията за вита торта):
  1. Правоъгълния блат нарежете на ленти по дължина, като ширината на лентите е 7 см.
  2. Намажете ги първо с лимоновия крем, а отгоре сложете от млечния.

  • Поставете единия кръгъл блат за основа.
  • Една от лентите намазани с крем навийте на руло и го сложете изправено в центъра на кръглия блат.
  • Другите ленти увийте около рулото.
  • Стегнете тортата с ринг.
  • Отгоре сложете втория кръгъл блат.
  • Оставете в хладилник до пълно стягане на тортата, поне 6 часа.
  • След това отстранете ринга, намажете с крем или сметана. Украсете по желание. Аз сложих карамелизирани ядки и сиропирани резенчета лимон.




2 коментара:

  1. На мен със сигурност ще се хареса! Въпреки, че съм върл фен на шоколадовите торти:)
    Обаче този твой приятел, бас държа, че е мъжа ми:)), точно така реагира и той на всичко що е с лимон:))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И моят мъж, Весе, се мръщи на лимонови десерти :) Явно мъжете са по-чувствителни на кисело ;)

      Изтриване

loading...